2 weken geleden is een pakket zoekgeraakt met een inhoud een klassieke jaren 70 radio tuner ( gewicht 5 kilo ) op een depot van DHL. Dit is bevestigt inclusief een excuus per email.
De afdeling claims heeft me aansluitend beantwoord , waarna er is besloten om een regeling te treffen. Volgens hun gegevens ( ondanks alle bewijzen aangeleverd ) weegt de radio maar 1 kilo. Daarbij opgeteld nog de gemaakte 5 euro verzendingskosten , en ik zou welgeteld 8, 40 euro vergoed krijgen. Dat is natuurlijk niet juist en een behoorlijke miscalculatie.
De radio tuner model Sansui TU 3900 (1977) weegt alleen al 5 kilo. Inclusief de degelijke verpakking in een grote doos kom ik zeker op 8 kilo uit. Een goed nadenkend mens zou al moeten weten dat een grote lege doos al bijna 1 kilo weegt.
Het is al zuur dat er zomaar pakketten verdwijnen waar je nota bene ook nog zelf achteraan moet gaan. Ook de niet pro-actieve houding van de klantenservice medewerkers die je niet verder willen helpen is geen prettige constatering tot nu toe. Er word immers over het hoofd gezien dat ik als benadeelde klant recht heb op een passende en coulante regeling , alsmede een goede service.
De gewenste oplossing : 8 kilo x 3,40 euro + 5 euro verzending = 32 ,20 euro.