U kunt zonder registratie en dus anoniem uw klacht hier indienen.
Wilt u serieus een oplossing geef dan wel een geldig email adres op, deze wordt niet getoond!
Advertenties gebruiken cookies maar houden deze site gratis. Meer info.
+1 stem
door
Ik ben al bijna 2 jr klant bij Tele2.NL. Ik heb 2 abonnementen genomen voor mijn kinderen. In januari 2021 heb ik gebeld en een van de abonnementen opgezegd, wat blijkbaar werd genoteerd. Ik ontdekte vandaag pas dat ze al die tijd zonder mankeren het abonnementsgeld hebben ingenomen. Toen ik belde om te klagen, sprak ik met iemand die het ermee eens was dat dit hun fout was en dat ik zou moeten worden terugbetaald. Ik werd toen doorverbonden met de financiële afdeling die het ook controleerde en zei dat hij me zou doorverbinden met de kredietafdeling om het op te lossen. De kredietafdeling zei dat ze geen geld zouden terugbetalen omdat ik pas na 7 maanden bel. Zelfs na te hebben uitgelegd dat ik niet in de situatie was om te controleren, gaven ze nog steeds toe dat het weliswaar hun fout was, hetzij een systeemfout of een menselijke fout, maar dat het nog steeds mijn verantwoordelijkheid was en dat ik binnen een maand of 2 had moeten bellen. Na hem te hebben geïnformeerd dat dit niet eerlijk was, ging hij met zijn manager spreken en kwam terug en informeerde mij dat zij een totaal van 50EURO zouden terugbetalen.  Ze hebben een totaal van 186,76 EURO opgenomen en zullen niet eens de helft terugbetalen. Tele2 zou meer respect moeten hebben voor hun klanten. Ik heb gevraagd om mijn abonnement onmiddellijk op te zeggen en ze zeggen me dat ik een extra maand zal krijgen voor het opzeggen die ook in rekening zal worden gebracht. Dus na al gezegd te hebben dat ik zeven maanden had en ze niet zullen betalen, gaan ze me weer een extra maand aanrekenen om de opzegging af te ronden. Dit komt op een totaal van 213,44EURO. Hoe is dit zelfs legaal? Ik heb nu ook mijn tweede abonnement opgezegd en ze hebben een klant verloren die al 20 jaar bij hen is. Ik raad iedereen aan om weg te blijven van Tele2, want ook al hebben ze toegegeven dat de fout aan hun kant lag, ze zijn niet bereid om je geld terug te betalen.

1 Antwoord

0 stemmen
door (4.5k punten)

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Dan zou ik hier toch een belletje aan wagen.

Er is immers "schuld" bekend door een te lage compensatie te bieden. Verder zie je in de tekst hieronder dat een rechter oordeelde dat ook na 8 maanden protesteren zin heeft.

Gevonden op https://www.spectrumadvocaten.nl/nl/blog/klaag-op-tijd-ook-over-een-onjuiste-factuur

"Dat tijdig over een gebrek in de prestatie dient te worden geklaagd volgt uit artikel 6:89 BW: De schuldeiser kan op een gebrek in de prestatie geen beroep meer doen, indien hij niet binnen bekwame tijd nadat hij het gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijze had moeten ontdekken, bij de schuldenaar terzake heeft geprotesteerd.

Wat onder “binnen bekwame tijd” wordt verstaan is niet vastgelegd, maar al naar gelang de omstandigheden kan worden uitgegaan van 1 a 2 maanden.

De Hoge Raad heeft echter geoordeeld in zijn arrest van 11 mei 2001 dat een factuur niet een prestatie in de zin van artikel 6:89 BW. De ontvanger van een factuur moet een redelijke termijn krijgen om de factuur te controleren. En een redelijke termijn behoeft niet per definitie gelijk te worden gesteld aan bijvoorbeeld de betaaltermijn, maar is afhankelijk van de omstandigheden van het geval.

Dat de omstandigheden een belangrijke rol spelen bij de vaststelling van de klachttermijn, blijkt zonder meer ook uit lagere rechtspraak. In bijvoorbeel een uitspraak van de rechtbank Utrecht van 15 oktober 2008 is de rechtbank van oordeel dat, door pas 8 maanden na ontvangst van de eerste, en 3 maanden na ontvangst van de laatste van facturen te protesteren, betreffende partij haar rechten te  protesteren heeft verwerkt. Bij dat oordeel heeft de rechtbank niet enkel dat tijdsverloop betrokken, maar tevens het feit dat de inhoud van de klacht dat niet de overeengekomen prijzen zijn gefactureerd van zodanige aard was dat dat reeds direct bij ontvangst van de facturen, zonder nader onderzoek de fout in de facturen had kunnen worden geconstateerd.

De termijn om te protesteren tegen de juistheid van facturen staat – in tegenstelling tot bijvoorbeeld in België waar een principetermijn geldt van acht dagen na ontvangs van een factuur – derhalve niet vast. Dat tijdig geprotesteerd dient te worden is evenwel een gegeven en indien dat wordt nagelaten, wordt de verschuldigdheid van het factuurbedrag snel aangenomen. Snel klagen over de juistheid van een factuur verdient derhalve aanbeveling net als het aanbeveling verdient om geen handelingen te verrichten waaruit een erkenning zou kunnen worden afgeleid, zoals bijvoorbeeld het zonder enig protest aanbieden van een betalingsregeling."

Op Klachten Indienen kunt u uw ontevredenheid uiten over een bedrijf, dienst, product, aanschaf, etc. Zelfs anoniem en zonder registratie. Vele bedrijven hebben een webcare dienst die het internet afstruinen op zoek naar klachten. Op deze manier hopen ze imagoschade te voorkomen. Maak hier gebruik van en krijg zo een snelle oplossing van uw klachten. P.s. Geef uw privé gegevens alleen door in een persoonlijk bericht!

Ook als u geen bedrijf vertegenwoordigt maar wel een antwoord weet, dan zien we uw reactie graag.
Voor hulp en klachten m.b.t. internet kunt u ook hier terecht; Caiway, KPN, Online, Tele2, Telfort, XS4ALL, Ziggo
...