Heb je een rechtsbijstandverzekering? Dan zou ik hier toch een belletje aan wagen.
Er is immers "schuld" bekend door een te lage compensatie te bieden. Verder zie je in de tekst hieronder dat een rechter oordeelde dat ook na 8 maanden protesteren zin heeft.
Gevonden op https://www.spectrumadvocaten.nl/nl/blog/klaag-op-tijd-ook-over-een-onjuiste-factuur
"Dat tijdig over een gebrek in de prestatie dient te worden geklaagd volgt uit artikel 6:89 BW: De schuldeiser kan op een gebrek in de prestatie geen beroep meer doen, indien hij niet binnen bekwame tijd nadat hij het gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijze had moeten ontdekken, bij de schuldenaar terzake heeft geprotesteerd.
Wat onder “binnen bekwame tijd” wordt verstaan is niet vastgelegd, maar al naar gelang de omstandigheden kan worden uitgegaan van 1 a 2 maanden.
De Hoge Raad heeft echter geoordeeld in zijn arrest van 11 mei 2001 dat een factuur niet een prestatie in de zin van artikel 6:89 BW. De ontvanger van een factuur moet een redelijke termijn krijgen om de factuur te controleren. En een redelijke termijn behoeft niet per definitie gelijk te worden gesteld aan bijvoorbeeld de betaaltermijn, maar is afhankelijk van de omstandigheden van het geval.
Dat de omstandigheden een belangrijke rol spelen bij de vaststelling van de klachttermijn, blijkt zonder meer ook uit lagere rechtspraak. In bijvoorbeel een uitspraak van de rechtbank Utrecht van 15 oktober 2008 is de rechtbank van oordeel dat, door pas 8 maanden na ontvangst van de eerste, en 3 maanden na ontvangst van de laatste van facturen te protesteren, betreffende partij haar rechten te protesteren heeft verwerkt. Bij dat oordeel heeft de rechtbank niet enkel dat tijdsverloop betrokken, maar tevens het feit dat de inhoud van de klacht dat niet de overeengekomen prijzen zijn gefactureerd van zodanige aard was dat dat reeds direct bij ontvangst van de facturen, zonder nader onderzoek de fout in de facturen had kunnen worden geconstateerd.
De termijn om te protesteren tegen de juistheid van facturen staat – in tegenstelling tot bijvoorbeeld in België waar een principetermijn geldt van acht dagen na ontvangs van een factuur – derhalve niet vast. Dat tijdig geprotesteerd dient te worden is evenwel een gegeven en indien dat wordt nagelaten, wordt de verschuldigdheid van het factuurbedrag snel aangenomen. Snel klagen over de juistheid van een factuur verdient derhalve aanbeveling net als het aanbeveling verdient om geen handelingen te verrichten waaruit een erkenning zou kunnen worden afgeleid, zoals bijvoorbeeld het zonder enig protest aanbieden van een betalingsregeling."