U kunt zonder registratie en dus anoniem uw klacht hier indienen.
Wilt u serieus een oplossing geef dan wel een geldig email adres op, deze wordt niet getoond!
Advertenties gebruiken cookies maar houden deze site gratis. Meer info.
+1 stem
door
Vandaag een tweede mailtje ontvangen van Engie met een fantastisch aanbod.

Beste meneer/mevrouw XYZ,
 
7 dagen geleden hebben we je gemaild over jouw nieuwe energieaanbod. Weet je dat jouw persoonlijke aanbod nog steeds klaarstaat, maar dat de tarieven dagelijks kunnen wijzigen? Profiteer nu van de zekerheid van vaste tarieven voor een langere tijd. Je bent dan beschermd tegen prijsstijgingen.
 
Bekijk jouw nieuwe aanbod via deze pagina of kijk in de ENGIE-app.
 
De voordelen van vaste tarieven bij ENGIE
-Blah, blah, blah

Ben je tevreden met je huidige contract en wil je liever niet dat we je
binnenkort bellen over het aanbod dat voor je klaarstaat?
 
Laat het ons weten   »
 
Goed om te weten: ga je niet in op het aanbod? Dan houd je het
energiecontract dat je nu hebt. Met tarieven die meerdere keren per jaar kunnen wijzigen.
 
Hartelijke groet,
 
A. XYZ

Manager Klantenservice
Wat vind je van deze e-mail?

Wat ik vind van deze mail?

1. Als je je mail begint met "Beste meneer/mevrouw", dan gebruik je in de rest van de mail de U-vorm.Sinds wanneer is een zakelijk voorstel iets informeels?  Zie: https://secretary-plus.nl/plus-insight/vuistregels-gebruik-u-of-je

2. "Je bent dan beschermd tegen prijsstijgingen.", maar niet tegen prijsdalingen.

3. "Ben je tevreden met je huidige contract en wil je liever niet dat we je
binnenkort bellen over het aanbod dat voor je klaarstaat? Laat het ons weten   »". Pardon!!! Moet ik me afmelden voor een ongewenst telefoongesprek! Dat is de omgekeerde wereld! Als ik interesse heb dan geef ik dat wel aan.

Kennelijk moeten er zo veel mogelijk klanten overgezet worden op langlopende vaste contracten en dat doe je met goed getrainde telemarketeers. Zo wordt uw kans om een rationele afweging te maken weggenomen door telemarketeers die inspelen op uw gevoelens en onzekerheden. Ik vermoed dat U als consument hier niet van profiteert, maar het bedrijf wel.

Met vr. gr., Negatieve Energie van Engie.

Jouw antwoord

Je weer te geven naam (optioneel):
Privacy: Je e-mailadres wordt uitsluitend gebruikt om deze notificaties te sturen.
Anti-spam verificatie:
Om deze controle in de toekomst te vermijden, log in of registreer.
Op Klachten Indienen kunt u uw ontevredenheid uiten over een bedrijf, dienst, product, aanschaf, etc. Zelfs anoniem en zonder registratie. Vele bedrijven hebben een webcare dienst die het internet afstruinen op zoek naar klachten. Op deze manier hopen ze imagoschade te voorkomen. Maak hier gebruik van en krijg zo een snelle oplossing van uw klachten. P.s. Geef uw privé gegevens alleen door in een persoonlijk bericht!

Ook als u geen bedrijf vertegenwoordigt maar wel een antwoord weet, dan zien we uw reactie graag.
Voor hulp en klachten m.b.t. internet kunt u ook hier terecht; Caiway, KPN, Online, Tele2, Telfort, XS4ALL, Ziggo
...