Vandaag een tweede mailtje ontvangen van Engie met een fantastisch aanbod.
Beste meneer/mevrouw XYZ,
7 dagen geleden hebben we je gemaild over jouw nieuwe energieaanbod. Weet je dat jouw persoonlijke aanbod nog steeds klaarstaat, maar dat de tarieven dagelijks kunnen wijzigen? Profiteer nu van de zekerheid van vaste tarieven voor een langere tijd. Je bent dan beschermd tegen prijsstijgingen.
Bekijk jouw nieuwe aanbod via deze pagina of kijk in de ENGIE-app.
De voordelen van vaste tarieven bij ENGIE
-Blah, blah, blah
Ben je tevreden met je huidige contract en wil je liever niet dat we je
binnenkort bellen over het aanbod dat voor je klaarstaat?
Laat het ons weten »
Goed om te weten: ga je niet in op het aanbod? Dan houd je het
energiecontract dat je nu hebt. Met tarieven die meerdere keren per jaar kunnen wijzigen.
Hartelijke groet,
A. XYZ
Manager Klantenservice
Wat vind je van deze e-mail?
Wat ik vind van deze mail?
1. Als je je mail begint met "Beste meneer/mevrouw", dan gebruik je in de rest van de mail de U-vorm.Sinds wanneer is een zakelijk voorstel iets informeels? Zie:
https://secretary-plus.nl/plus-insight/vuistregels-gebruik-u-of-je
2. "Je bent dan beschermd tegen prijsstijgingen.", maar niet tegen prijsdalingen.
3. "Ben je tevreden met je huidige contract en wil je liever niet dat we je
binnenkort bellen over het aanbod dat voor je klaarstaat? Laat het ons weten »". Pardon!!! Moet ik me afmelden voor een ongewenst telefoongesprek! Dat is de omgekeerde wereld! Als ik interesse heb dan geef ik dat wel aan.
Kennelijk moeten er zo veel mogelijk klanten overgezet worden op langlopende vaste contracten en dat doe je met goed getrainde telemarketeers. Zo wordt uw kans om een rationele afweging te maken weggenomen door telemarketeers die inspelen op uw gevoelens en onzekerheden. Ik vermoed dat U als consument hier niet van profiteert, maar het bedrijf wel.
Met vr. gr., Negatieve Energie van Engie.