U kunt zonder registratie en dus anoniem uw klacht hier indienen.
Wilt u serieus een oplossing geef dan wel een geldig email adres op, deze wordt niet getoond!
Advertenties gebruiken cookies maar houden deze site gratis. Meer info.
+1 stem
door
26 juli 2015 heb ik na lang nadenken een laptop aangeschaft bij Media markt. Het gaat om een HP 15 G089 ND. Het was de bedoeling om de laptop voor school te gebruiken, dus om word, internet etc. normaal te kunnen gebruiken (Basisgebruik).

Voordat ik de laptop aanschaftte heb ik lang nagedacht en informatie geozcht en gevraagd, omdat ik wilde weten of de laptop wel goede kwaliteit heeft. Ten eerste heb ik reviews op internet gezocht. In de reviews kwamen veel dingen naar voren. Het kwam er op neer dat de laptop niet de snelste is vanwege de AMD E1 processor, maar dat de laptop prima is als je hem wilt gebruiken voor word, internet etc. Ten tweede ben ik voordat de laptop online aan heb geschaft bij de Media markt winkel in Leeuwarden langs gegaan om informatie over de laptop te vragen. Hier is mij verteld dat de laptop inderdaad een trage processor is, maar prima te gebruiken is voor school.

Na dit te hebben gelezen en gehoord heb ik besloten om de laptop aan te schaffen. Op 26 juli heb ik hem besteld en op 28 juli was hij in huis. Ik was blij en enthousiast, omdat de laptop er goed uitzag en ik ervan uit ging dat de laptop goed werkt. Toen ik de laptop eenmaal ging gebruiken veranderde dit snel.

Bij het opstarten is de laptop nog lekker snel en werkt goed, maar daarna komt de ellende. De laptop functioneert totaal niet zoals het hoort. Ten eerste is de laptop ontzettend traag bij het opstarten en gebruiken van internet en andere programma's. Het duurt zo een paar minuten voor internet eindelijk is opgestart/een site is gevonden en als het tegenzit moet ik internet ook nog meerdere keren openen voordat het werkt. Ik weet dat de laptop niet de snelste is vanwege de processor, maar ook met deze processor moet internet gewoon normaal opgestart en gebruikt kunnen worden.

Ten tweede kan ik niet eens een filmpje afspelen op de laptop. Ik kan wel filmpjes opzoeken en aan klikken, maar dan speelt het filmpje niet of ontzettend schokkerig af. Ook dit komt waarschijnlijk door de processor, maar dit hoort natuurlijk niet zo, omdat filmpjes kijken bij de basisdingen hoort en deze processor volgens de gekregen informatie de basisdingen wel aan moet kunnen.

Ten derde worden de updates op de laptop niet geïnstalleerd en ook heel langzaam gevonden. De laptop heeft er 45 minuten over gedaan om updates te vinden en vervolgens heb ik hem bijna twee uren laten updaten, maar nog steeds bleef de voortgang op 0 %.

Om al deze redenen was ik dus niet tevreden over mijn laptop en daarom heb ik eerst contact opgenomen met de klantenservice van mediamarkt, om te vragen of ik het product kon retourneren. De medewerkster die mij te woord stond dacht dat dit niet mocht, maar wist het ook nietzeker en gaf mij daarom toch maar toestemming om de laptop te retourneren en stuurde een retour etiket. Doordat de medewerkster zo vaag was en ik toch graag zekerheid wilde besloot ik om eerst toch ook maar even bij de media markt in Leeuwarden langs te gaan.

Daar werd ik te woord gestaan door een medewerkster. Ze kwam heel dwingend en niet vriendelijk over en volgens haar kwam het er op neer dat het mijn eigen schuld was dat de laptop niet goed functioneerde en dat de laptop wel goed zou moeten functioneren. Zo zei ze onder andere dat de laptop zo traag was, omdat hij nog moest updaten en dat het aan mijn internetverbinding lag dat hij dit niet deed. Ik zou volgens haar wel een te oud modem hebben of het modem te zwaar belasten. Dit was echter niet het geval, want mijn modem is relatief nieuw en ik gebruikte het modem alleen om te updaten.

De medewerkster vertelde mij dat ze de laptop niet retour mocht nemen, maar dat ik de laptop zelf wel op kon sturen en dat het dan vast goed kwam. Ik ging naar huis en heb de laptop opgestuurd. Ik heb de laptop niet op fabrieksinstellingen gezet, omdat dat een paar uren in beslag neemt en, omdat de medewerkster zei dat ze dat bij media markt zelf wel zouden doen.

Een paar dagen later kreeg ik reactie van een medewerker van de retouren van mediamarkt. Hij zei dat de laptop niet retour kon, omdat er een wachtwoord op zat en dat de laptop weer naar mij zou komen. Hier was ik het natuurlijk niet mee eens, ik heb teruggemaild en verteld  dat mij verteld was dat ik de laptop zo terug kon sturen en dat ik graag wilde dat de laptop alsnog retour genomen werd. Ik kreeg weer mail terug waarin mij werd verteld dat dit niet kon, omdat de laptop gebruikt was.

Tot op de dag van vandaag zit ik daardoor met een niet functionerende laptop die mij 254 euro heeft gekost en die ik eigenlijk gewoon weer kwijt wil. Ik ben zo boos en ontevreden, omdat mij ten eerste voor de aanschaf verkeerde info is gegeven en, omdat ik na aanschaf van het kastje naar de muur gestuurd ben. De ene medewerker zegt dit, de andere dat, de ene medewerker heeft niet eens de benodigde kennis, de andere medewerker is onvriendelijk etc.

Ik vind dat je als klant altijd goed voorgelicht moet worden voor aanschaf van een product en dat je daarnaast ook netjes en correct behandeld moeten worden. Alle medewerkers moeten dus ook de zelfde richtlijnen hanteren.

Dit is niet de eerste negatieve ervaring die ik en mijn omgeving met Media Markt hebben en ons beeld van deze winkel wordt dan ook met de dag slechter en als er geen oplossing komt, zullen wij nooit weer een stap in de Media Marktwinkels zetten.

2 Antwoorden

0 stemmen
door (4.5k punten)
Zit er al Windows 10 op je laptop? Zo niet dan verklaart dat het lange updaten en mogelijk ook het trage internet en de trage werking van de laptop.

Desalniettemin is er door de mediamarkt niet goed op je klacht gereageerd. Bovendien heb je bij online aankopen recht om binnen een bepaalde termijn dit ongedaan te maken.

Een echte oplossing kan alleen van de mediamarkt komen.
+1 stem
door
Er zit nog geen windows 10 op, maar die mogelijkheid wordt ook nog niet gegeven. Begrijp dat media markt een oplossing moet bieden, maar ik zag op de site niks over hoe ik daar een klacht in kan dienen.
Op Klachten Indienen kunt u uw ontevredenheid uiten over een bedrijf, dienst, product, aanschaf, etc. Zelfs anoniem en zonder registratie. Vele bedrijven hebben een webcare dienst die het internet afstruinen op zoek naar klachten. Op deze manier hopen ze imagoschade te voorkomen. Maak hier gebruik van en krijg zo een snelle oplossing van uw klachten. P.s. Geef uw privé gegevens alleen door in een persoonlijk bericht!

Ook als u geen bedrijf vertegenwoordigt maar wel een antwoord weet, dan zien we uw reactie graag.
Voor hulp en klachten m.b.t. internet kunt u ook hier terecht; Caiway, KPN, Online, Tele2, Telfort, XS4ALL, Ziggo
...