U kunt zonder registratie en dus anoniem uw klacht hier indienen.
Wilt u serieus een oplossing geef dan wel een geldig email adres op, deze wordt niet getoond!
Advertenties gebruiken cookies maar houden deze site gratis. Meer info.
+1 stem
door
Sinds enkele weken stuurt Ziggo mij facturen en aanmaningen voor een vermeende betalingsachterstand van enkele duizenden euro's. Ik ben echter geen klant en heb geen enkele overeenkomst met ZIGGO voor welke dienst dan ook, nooit gehad ook. Ik begrijp dan ook niet hoe mijn gegevens in hun administratie terecht zijn gekomen en waar deze facturen op zijn gebaseerd. Ik sprak hierover op 20-08-2015 telefonisch met een ZIGGO medewerkster. Ik vroeg haar mijn gegevens uit de administratie te verwijderen daar er geen overeenkomst is. Medewerkster meldde mij dat dit alleen kon dmv een opzegging en dat ze ook niet wist waar die bedragen vandaan kwamen. Ik liet weten dat een opzegging niet kan want geen overeenkomst. Kreeg te horen dat dit nu eenmaal de procedure was. Zij zou een aanvraag voor een verklaring omtrent bovenstaande indienen en daar zou ik dan bericht van krijgen.
Op mijn vraag of er iemand anders/een andere afdeling was die ik hierover kon benaderen werd ik naar het contactformulier op de ZIGGO website verwezen. Dat heb ik ook ingevuld.
door
Ik wil graag contact met ziggo web care

2 Antwoorden

0 stemmen
door (4.5k punten)
@ziggowebcare

Goed dat je je niet hebt laten verleiden een opzegging te doen. Daarmee geef je eigenlijk aan dat je wel een overeenkomst hebt. Zoals ik uit je bericht begrijp heb je die nooit gehad.

Je zou nog even kunnen uitzoeken of je wel of niet in het ziggo dekkingsgebied woont. Val je daar niet onder dan is overduidelijk dat ziggo blundert. Val je er wel onder dan ga ik uit van een administratieve fout bij ziggo of misschien wel fraude van iemand die een abonnement op jouw naam heeft afgesloten.

In elk geval blijf elke claim afwijzen met een korte uitleg. Mogelijk sturen ze een incasso bedrijf op je af. De bewijslast ligt bij hun. Je kunt je verhaal verder hard maken door aan te tonen dat je elders een internet abonnement hebt. Waarom zou je immers 2 abonnementen hebben voor dezelfde diensten.

Ik ben begonnen met de aanhef @ziggowebcare, zo wordt ziggo op dit onderwerp attent gemaakt.

Suc6.
door
Dank voor je actie. Ik kreeg vervolgens dit bericht:


Mailwisseling
> Â Reactie Klantenservice Ziggo     21/08/2015 04:14 PM
> Beste meneer, mevrouw S,
> Â
> Ik snap de verwarring. Dit is zeker geen prettige situatie. Mijn collega heeft gisteren inderdaad een procedure gestart om dit uit te zoeken en correct op te lossen.
> Â
> Dat gaat zeker lukken. Aangezien dit gisteren was, heb ik nog geen actuele informatie. Hebben wij nog informatie van u nodig, dan nemen we uiteraard contact op!
> Â
> Een goed weekend gewenst!
> Â
> Jacob
> Ziggo

Niets meer van gehoord tot het volgende:
Daarna kreeg ik een brief met een bevestiging va beeindiging abonnement met daarin dat mijn verzoek(?) tot beeindiging verwerkt was. (Ik heb dat verzoek nooit gedaan want geen klant.) En wat ik met de apparatuur (die ik ook niet heb) moest doen. De apparatuur hoefde niet retour. Verder nog een alinea over verrekening abonnementskosten etc.
Weer een hele tijd niets tot gisteren:
Gisteren kreeg ik een pre-incassobrief van een deurwaarder(Bos) met een heel ander bedrag en dat ik in gebreke en verzuim ben. Met gevolg dat ik telefoonnummer en emailadres van Ziggo kwijtraak(wat ik dus nooit had) Voorkeur voor afwikkeling zonder incassomaatregelen en of ik even zo'n 3.500 euro binnen 7 dagen wil overmaken(was eerst 6000) Geen specificatie en al helemaal geen uitsluitsel over wat uit hun onderzoek is gekomen.

Ik liet ze per email het volgende weten:

Beste meneer/mevrouw,

Helaas kon uw antwoord niet correct verwerkt worden. Mocht u uw vraag willen bijwerken, of informatie willen toevoegen, dan kunt u dit doen door op deze e-mail te reageren.

Om deze informatie te verwerken, vragen wij u vriendelijk om uw aanvulling in de onderstaande ruimte in te voeren. Tekst die u in een ander deel van het bericht plaatst, kunnen wij helaas niet verwerken.

[===> Voer uw antwoord a.u.b. beneden deze lijn in <===]

[===> Voer uw antwoord a.u.b. boven deze lijn in <===]



Ziggo Services B.V., mede handelend onder de naam Ziggo, statutair gevestigd te Utrecht, KvK 62393944, rekeningnummer (IBAN) NL98 INGB 0000 8457 45 en BIC-code INGBNL2A. Uitsluitend de betreffende Ziggo Algemene Voorwaarden voor de geleverde diensten, gedeponeerd bij de KvK Amsterdam, zijn van toepassing.


e-mailadres.htm

Geachte heer/mevrouw,

Vandaag ontving ik een pre-incasso brief van deurwaarder BOS inzake uw onterechte vordering. Er is dus niets opgelost en ook heb ik verder niets meer gehoord over wat u zou hebben uitgezocht. Zonder tegenbericht binnen 48 uur zal ik zelf een juridische procedure opstarten bij de voorzieningenrechter. Het spreekt voor zich dat alle gerechtelijke kosten op u verhaald zullen worden.

Gegroet
Tim S

Daarop kreeg ik een email dat er niet via dit emailadres(van Ziggo) gereageerd kon worden en werd ik weer verwezen naar het contactformulier. Daar heb ik het hele verhaal tot nu toe maar weer ingeplakt.
Ik zou eigenlijk Ziggo een factuur moeten sturen voor alle onnodige tijd die hierin is gaan zitten want nu kan ik dus weer contact op gaan nemen met een deurwaarder om dat hele verhaal weer uit te gaan leggen.

Kan dit nog eens naar ziggowebcare? In de ijdele hoop dat er men er nu wel wat ee doet?

Alvast dank,
Tim S

Edit: Achternaam ivm privacy weggehaald.
door
Zojuist werd ik gebeld door een medewerker van Ziggo die bleef beweren dat ik een contract met ze had en dat er vanaf 2006 abonnementsgeld was afgeschreven van een verkeerd rekeningnummer(van iemand anders) Op mijn vraag of er dan niemand aan de bel getrokken had werd geantwoord dat dit pas gebeurd was...Nu was het verhaal dat ik ooit een contract met UPC had gehad en omdat Ziggo en UPC hetzelfde zijn zou ik dus nog steeds een contract hebben want zo stond het in hun systeem. Dat er misschien iets fout gegaan was in hun systeem ging er niet in. Stug volgehouden dat ik geen contract met ze heb en dat ik bij een andere provider zit. Toen werd er ineens gezegd dat ik indertijd ENECO had en dat ze de hele admistratie destijds van ENECO hadden overgenomen dus zou ik vanaf dan een contract met ze hebben gehad. Op mijn vraag of er een contract met handtekening kon worden geproduceerd werd gereageerd dat men dat zo niet kon zien; dat moest nagezocht worden etc etc. Op mijn vraag of klanten bij overgaan naar een andere partij geen nieuw contract kregen of toestemming werd gevraagd was het antwoord dat dit niet nodig was. Ik heb op een gegeven moment het gesprek afgebroken met de melding dat ik hierover niet telefonisch wens te corresponderen maar alleen schriftelijk en de mogelijkheid van een juridische procedure ga onderzoeken voor oplichting/afpersing en/of fraude met gegevens o.i.d.
door (4.5k punten)
Wat is de stand van zaken nu?
door
gisteren weer een factuur voor september (ondank dat account beeindigd was door Ziggo, zie vorig bericht) met een herinnering aan een openstaand bedrag van rond de 3800...
door
@ziggowebcare
De stand van zaken nu:
Vandaag een brief van Bos incasso met kopieen van facturen die naar mij gestuurd zouden zijn. Hoewel ik ze had laten weten geen contract te hebben met ZIGGO wordt nu medegedeeld dat zij de facturatie indertijd van ENECO hebben overgenomen en dat alle lanten op verschillende manieren geinformeerd zijn. En de mededeling dat de betalingen die op mijn vermeende account zijn geboekt bedoeld waren voor een andere klant(?) 'Derhalve heeft cliente alle ontvangen betalingen geboekt naar het juiste klantnummer' Verwezen word naar de bijgevogde kopieen van fakturen en dat ik hieruit kan opmaken dat deze wel degelijk nar mij zijn gezonden en er diensten vanaf 2006 zijn aangesloten op mijn adres. Uit dit alles maakt Bos op dat ik wel degelijk klant ben bij ZIGGO (ondanks dat ik dus al jaren bij xs4all klant ben) Vordering wordt gehandhaafd en er wordt verzocht to betaling over te aan van 3479, 37 (weer een ander bedrag) binnen 5 dagen. Indien vragen opmerkingen wordt weer naar website verwezenof bellen.  Wie het nog begrijpt mag het zeggen.
door
Na een hele tijd niets gehoord te hebben lag er gisteren ineens een ambtelijk stuk van AEDIZON gerechtsdeurwaarders in de bus met daaraan geniet een vonnis van de kantonrechter te rotterdam in de bus via LAVG deurwaarders(?) waarin verstek tegen gedaagde is verleend(?), die niet heeft gereageer(?) De vordering is door de rechter toegewezen las zijnde niet ongegrond of onrechtmatig. Binnen twee dagen betalen of er wordt beslag gelegd etc. en of ik ook even opgave wil doen van mijn inkomsten alsmede die van partner. Wat nu? Ik ontving nooit een oproep om voor de rechter te verschijnen dus dit komt mij nogal onrechtmatig voor.
door (4.5k punten)
Tijd om een advocaat in de hand te nemen. Proceskosten worden volgens mij door de verliezende partij betaald. Dus als je echt zeker bent van je zaak dan kun je het risico nemen. Overleg ook met een eventuele advocaat over het kostenplaatje.
0 stemmen
door
Ik ben al jaren bezig. Ik kreeg ook aanmaningen via de deurwaarder van Ziggo. Ik heb nooit een overeenkomst gehad. Ziggo kan mij geen overeenkomst sturen en de deurwaarder ook niet. Hoe kan dit? Geen overeenkomst en toch aanmaningen via de deurwaarder krijgen!!!!
door
Ik heb toevallig de 20e ook een soortgelijke brief gekregen, daar ik nooit een contract met Ziggo heb gehad. Hele rare specificaties en nooit eerder bericht gehad hierover..
Op Klachten Indienen kunt u uw ontevredenheid uiten over een bedrijf, dienst, product, aanschaf, etc. Zelfs anoniem en zonder registratie. Vele bedrijven hebben een webcare dienst die het internet afstruinen op zoek naar klachten. Op deze manier hopen ze imagoschade te voorkomen. Maak hier gebruik van en krijg zo een snelle oplossing van uw klachten. P.s. Geef uw privé gegevens alleen door in een persoonlijk bericht!

Ook als u geen bedrijf vertegenwoordigt maar wel een antwoord weet, dan zien we uw reactie graag.
Voor hulp en klachten m.b.t. internet kunt u ook hier terecht; Caiway, KPN, Online, Tele2, Telfort, XS4ALL, Ziggo
...